De ce să mergi în Tenerife? Experiența unei vacanțe cu copiii (2021)

Insula Tenerife se află în Oceanul Atlantic și este cea mai mare din Arhipeleagul Canarelor, aparținând teritorului spaniol. (Așadar, puteți ajunge fără pașaport – doar pentru minorii români este necesar). Este poziționată foarte aproape de continentul african, ceea ce înseamnă că puteți organiza o vacanță exotică în orice perioadă a anului. Fiind o insulă relativ mică (aprox. 80 km lungime, 50 lățime) oferă accesibilitate în ceea ce privește atracțiile și densitatea lor. Merită din plin să petreci 2 săptămâni pe acest tărâm vulcanic!

1. Vremea

Vremea este plăcută tot timpul anului, de regulă, temperaturile nu scad sub 20 de grade, nici nu cresc peste 30 (altă situație este pe masivul Teide, la peste 3700 de m).

Tenerife este numită și ”Insula primăverii eterne”. Aerul este într-adevăr respirabil ca într-o zi de primăvară de la noi, cu diferența că deși nu este caniculă, soarele îți arde pielea. Atât noaptea, cât și ziua, simți că ești într-o zi plăcută de primăvară-vară. În plus, aici puteți face baie în ocean tot anul.

Apa în luna aprilie mi s-a părut ca în România pe litoral, într-o zi mai puțin caniculară. Dura puțin să ne obișnuim cu ea, celor mici (de 1-2 ani) li se parea chiar rece uneori. Alte persoane care au fost în luna decembrie spun că au perceput-o ca pe o apă caldă, scăldându-se zilnic fără probleme. Din ce am înțeles de la localnici, în luna septembrie este cel mai cald la ei, așadar poate că toamna este ideal de mers.

Chiar dacă deseori pare că se adună norii, în sud cel puțin nu plouă aproape niciodată. Dimineața cerul poate fi acoperit, iar în 1-2 ore simți că ești ars de soare, chiar dacă temperatura nu a depășit 25 de grade. Atenție, deci, la protecția pielii! Aici sunt peste 3000 de ore de soare anual (din 4800 de ore de lumină de zi).

vacanță Tenerife cu copii

Dacă ajungeți pe această insulă, un hanorac și niște blugi sunt suficienți pentru momentele mai răcoroase ale zilei. În rest, luați multe haine de vară.

vacanță cu copiii

2. Plajele

Un aspect deosebit al insulei este că poți coborî de pe munte…direct pe plajă. Unele dintre ele au nisip negru, vulcanic (Playa del Duque), pe când altele au nisipul auriu, adus din Sahara (Las teresitas). Oricum ar fi, nisipul e extrem de fin, curat și plăcut la atingere. Doar lângă Los Gigantes (playa Los Guios) erau pietre și bolovani la intrare – greu de intrat fără sandelele speciale de apă, dar nu aș rata această plajă în niciun caz (foto de mai jos)!
Scoici am găsit cu greu, mici și fragmentate, alături de câțiva melci vii micuți.

Tenerife cu copii
Am mers pe 6 plaje diferite și peste tot intrarea în apă era lină, cu nisip extrem de fin, iar plajele erau întinse și spațioase. În majoritatea locurilor am găsit șezlonguri cu umbrelă de închiriat, la prețuri de la 3 euro/buc (Las teresitas), până la 10 euro (Del Duque). În afară de această plajă extrem de scumpă, am putut mânca accesibil peste tot (meniu complet cu antreu, fel principal și desert – 9 euro).
Plaja Las Teresitas
Plaja Las Teresitas (cu nisipul adus din Sahara, extrem de fin)

3. Muntele

Zone line pe această insulă se întâlnesc destul de rar. Podișuri între munți și o singură câmpie. Plaje în toate punctele cardinale. În rest, insula este muntoasă, central fiind vulcanul Teide (3718 m). În afara pandemiei se poate urca în masivul Teide și cu telefericul, până la 3500 de m, unde există chiar și un observator astronomic.

munte Tenerife
Autor Flavian Ioan Floroiu

Altfel, puteți descoperi muntele urcând cu mașina pe serpentine, în sate tradiționale deosebite (Ex., satul Masca, Igueste de Sant Andreas, Benijo) sau pur și simplu aventurându-vă pe străzi necunoscute, cum am făcut noi deseori, pentru că abia adormise băiețelul de 1 an și trebuia să mai meargă motorul. Așa am ajuns în zone cu cactuși imenși înfloriți, aloe gigante, plante suculente pe care le văzusem doar la ghiveci, priveliști minunate cu oceanul în vale.

Tenerife cu copii
vacanță Tenerife
vacanta Tenerife

4. Alte atracții

La fel de atractive precum plajele sunt și parcurile lor organizate, cu animale. Fiind pandemie, Loro park și Siam park erau închise. Însă ne-am putut bucura de Monkey Park (unde copiii pot hrăni animale precum țestoase, lemuri, maimuțe chiar din mână).

Monkey Park Tenerife

Jungle park era de asemenea deschis, un loc imens, ca o junglă plină de vegetație, unde am admirat pinguini, foci, crocodili, suricate și altele. Cel mai interesant aici a fost bobul – eu și fetița de 4 ani am avut o cursă palpitantă prin jungla plină de flori (în timp ce acasă, în România, reveniseră zăpezile de aprilie).

Jungle park Tenerife
Ne-au plăcut mult și podul suspendat, aleile umbroase și spectacolele incluse în preț, cu păsări și foci dresate.
pod Tenerife

Din ambele parcuri am vrut să luăm câte un suvenir pentru micuți și am făcut chiar o poză de familie la sfârșit. A fost prea frumos! E minunat pentru copii să alerge prin astfel de locuri.

Satul Masca este o altă atracție accesibilă din zona sudică, un sat micuț, pe munte, cu potecă spre ocean, unde localnicii au apă și canalizare curente + un peisaj de vis. Găsiți aici mai multe terase cu vedere spre…paradis.

Masca Tenerife
sat Masca Tenerife

Mai multe detalii și mai multe atracții vă prezint într-un articol viitor – ”Ce să vezi și să faci cu copiii în Tenerife?”

5. Mâncarea

Un alt motiv pentru care am mers liniștiți în Tenerife a fost acela că vom găsi preparate baby-friendly și mâncare bună. Au o diversitate mare în ceea ce privește tipurile de pești și meniuri cu fructe de mare. Chiar lângă cazarea noastră din zona Adeje am găsit un mic restaurant care pentru 5 euro avea meniul zilei: calamari pane/octopus/ton (bucată mare, să te saturi)/alte tipuri de pește + cartofi prăjiți + salată sau legume la grill.

Am găsit mâncare accesibilă chiar și pe plaje, unde cu 9/10 euro luai un meniu complet (antreu cu cel puțin 7 variante: cocktail de creveți, supe creme, salate etc. + fel principal compus din carne la grătar/pește cu garnitură + desert). În multe locuri spaniolii îți oferă bruschete sau pâine caldă cu roșii tocate+usturoi, delicatese și servire atât de amabilă, încât e foarte greu să îți fie dor de casă (numai când mă gândeam la ce înseamnă turismul și clientul pentru români, îmi venea să plâng).

mâncare Tenerife
Copiii mâncau pește cu legume, în general. În zona parcului del Drago am găsit o terasă faină unde am degustat cel mai bun avocado cu sos cocktail și creveți.
mâncare tenerife

Nouă ne place să organizăm singuri plecările, iar în această vacanță ne pregăteam singuri micul dejun la cazare (având bucătărie completă), deseori chiar și cină rapidă (paste cu brânză sau cu sos roșu, produse semi-preparate).

Alimentele în magazine au aceleași prețuri ca la noi, cu 1 euro găseam brânzeturi diverse, jambon, lapte, pachete de biscuiți etc. Foarte rar am luat micul dejun gata preparat – găseam baghetă cu avocado și roșii + suc natural de portocale (fresh) cu 3 euro sau sandviș la aparat cu jampon și cașcaval + cafea + suc, la 5 euro.

Cred că o singură dată am luat masa la o terasă mai pretențioasă, vrând să încercăm și ceva mai ”altfel”. Aici meniul complet era peste 20 de euro, dar avea delicatese speciale pentru gustul soțului meu, precum tartare de somon sau cocoș în sos de vin. În plus, aproape peste tot se vorbea și franceza sau engleza.

mâncare Tenerife
Am apreciat mult și diversitatea băuturilor (față de Elveția, de exemplu, unde nu au cultura sucurilor naturale, ci găsești doar la sticle). În Tenerife peste tot poți bea freshuri proaspete, cocktailuri cu sau fără alcool și tradiționala sangria, ce conține vin roșu și fructe. Urmăriți și alte articole, urmează să scriu mai detaliat sfaturi despre locurile unde poți mânca bine și avantajos + locuri unice unde să bei un cocktail delicios.
Cred că măcar o dată în viață merită făcut efortul de a ajunge pe această insulă unde spaniolii au primit parcă raiul pe pâmânt: clima perfectă, peisaje de vis, oceanul primitor, bunătățile lor marine, dar și fructele exotice, toate condițiile pentru a avea parte de turism la nivelul ideal.
Mă numesc Irina Pache și sunt profesor pentru învățământul primar și preșcolar. Mi-am dorit să pot schimba ceva în bine, în învățământul românesc, așa că la 22 de ani am devenit învățătoare, promovând examenul de titularizare cu nota 10, în București. Am crescut timp de 4 ani o generație minunată de elevi, în sistemul de stat, apoi alți 2 ani o clasă din învățământul particular. În anul 2017 am devenit mămică, un vis împlinit și o mare binecuvântare! De atunci au mai venit în viața noastră încă doi copii, așa încât nu m-am mai întors în sistemul de învățământ, ci în prezent mă ocup de creșterea lor, acasă. În același timp încerc să mă implic în continuare în diverse proiecte educaționale, să scriu și să mă dezvolt pe mai multe planuri. Educația copiilor rămâne pasiunea mea principală, domeniul în care simt că mă regăsesc și pot fi de folos. Pun foarte mare accent pe cucerirea elevilor pentru învățare și pe dezvoltarea lor complexă, ca suflete unice și minunate. Consider că scopul nostru, ca părinți și profesori, este de a crește copii fericiți și bogați în interior, nu doar copii cu rezultate bune!