Promovare pe un blog de parenting? Părinții ca target audience

Dacă afacerea voastră se adresează în principal părinților ca grup de cumpărători principal, aș vrea să fac câteva precizări despre marketingul către părinți, indiferent că produsele sunt adresate copiilor sau direct părinților.
Ca absolventă și licențiată a Facultății de Marketing din cadrul Universității București, și om ce a lucrat din 2011 în content marketing, îmi permit să fac câteva precizări.

Există multe afaceri care se adresează direct părinților prin produse sau servicii. De exemplu poate aveți un business ce oferă cursuri pentru copii, haine pentru copii, sau poate  o librărie cu cărți pentru copii. Părinții sunt un grup demografic foarte mare, și pe lângă asta, au un comportament de cumpărare aparte față de alte grupuri. 

marketing parinti

Câteva puncte importante despre marketingul către părinți

Părinții apelează foarte mult la recomandări atunci când fac cumpărături, dar mai ales dacă apelează la servicii. Recomandările pot veni de la prieteni, rude sau din mediul online. 

Părinții au în general puțin timp liber. Chiar și mamele care stau acasă sau mai ales mamele care stau acasă. De aceea cel mai mult vor accesa internetul de pe telefon pentru a căuta ceea ce au nevoie. 

Din ce în ce mai mulți părinți sunt interesați de sustenabilitate atunci când fac cumpărături. Aici intră lucruri ca impactul asupra mediului al unui produs, cum poate fi refolosit sau revândut, este sigur și sănătos pentru copii, și multe altele. 

Părinții vor rezultate instant. Dacă apelează la un serviciu sau produs vor să îl aibă imediat. Pe de o parte lipsa de timp, iar pe de altă parte faptul că știu foarte bine ceea ce vor. Dacă o afacere nu reușește să răspundă în timp util clientului, cu siguranță va pierde. Ideal e ca un răspuns să vină cât mai repede către părinți sau vor apela la altcineva. 

Poate cel mai important punct: părinții fac tot ce pot pentru copiii lor. Companiile care reușesc să înțeleagă această legătură esențială și să se focuseze pe ea, vor câștiga foarte mult. Părinții pot cheltui sume mari de bani dacă este pentru bunăstarea copiilor. Dar beneficiile trebuie să fie reale și tangibile. 
promovare pe blog

De ce sunt părinții consumatorii ideali?

Mereu avem nevoie de lucruri. De exemplu haine pentru copii, jucării, rechizite, cărți. Sunt doar câteva dintre lucrurile pe care le cumpără părinții. Urmează cursuri, ateliere, diverse distracții, zile de naștere…și lista poate continua. 

Părinții au în general o situație financiară mai stabilă decât alte grupuri target. 

Părinții tind să ia decizii de cumpărare rapid fiindcă nu au mult timp de pierdut. Indiferent că au copii mici sau mari, părinții sunt într-o continuă criză de timp. 

Părinții tind să cumpere repetat un produs. Dacă vor cumpăra scutece, ei devin clienți pentru aproximativ 2 ani sau mai mult. Valabil pentru majoritatea produselor destinate copiilor. 

Părinții vor să investească în copii pentru a-i face fericiți, dar și pentru educația lor. De exemplu piața locală de jucării a depășit 1.2 miliarde de lei în 2018. Personal, numai pentru hainele și încălțările copiilor cheltui lunar sume destul de mari. Apoi urmează jucării, cărți, caiete, rechizite de tot felul, culori etc. 

Promovare pe blog 


Blogurile au devenit în ultimul deceniu un canal major de marketing și PR. Oamenii au încredere în blogurile pe care le urmăresc și care sunt legitime. 
Bloggerii acceptă să promoveze diverse produse și servicii, în general cele care corespund cu tema blogului. Ideal ar fi să promoveze doar produsele și serviciile în care au încredere și pe care le-au testat. 


Cum ajută blogurile promovarea?

  • Blogurile sunt autorități pe nișa și audiența lor. 
  • Blogurile pot ajuta ca un brand să devină mai vizibil și să îl pună în fața unei audiențe noi
  • Blogurile aduc informații importante pentru vizitatori
  • Blogurile aduc expunere pe social media
  • Blogurile forțează brand-urile să aducă mereu ceva nou și să țină pasul cu trendurile
  • Publicitatea plătită pe Google și alte platforme ajută, dar un blog poate aduce clienți mult mai rapid și mai direct
  • 70% dintre oameni aud de un anumit brand de pe bloguri

Cel mai simplu mod de promovare pe blog este prin advertoriale, conținut sponsorizat. Un advertorial trebuie să aducă valoare pentru cei ce îl citesc. Nu este o simplă reclamă la un produs ci un set de informații importante pentru cititori. Advertorialul aduce brand awareness, dar mai ales aduce informații care rezolvă o problemă, o nevoie sau o dorință a consumatorilor. Un advertorial este de fapt o recomandare targetată pentru audiența soecifică a unui blog. Bate la ochi când pur și simplu faci o recomandare deși nu e foarte clar că ai folosit produsul. Un advertorial trebuie să aducă în față produsele pe care le iubim și în care avem încredere. 

Resurse Părinți – un blog de parenting 

Resurse Părinți este blogul pe care l-am fondat în 2018 având un vis de a aduce resurse pentru dezvoltare socio-emoțională a copiilor. Cred că partea emoțională este cea mai neglijată atunci când vorbim de educația copiilor. Și de fapt, este cel mai important aspect din viața unui copil sau adult. 

Între timp, blogul a evoluat și oferă resurse din tot felul de arii legate de parenting. Alături de Irina, Corina și alte mame care au scris articole pe blog, am avut scopul de a aduce subiectele noastre preferate alături de părinți. 

Ne plac brandurile sustenabile și care pun accent pe nevoile părinților și copiilor. Susținem afacerile mici de familie cărora se adresează și oferta de mai jos. Suntem de asemenea parteneri media ai asociației Work at Home Moms. 

Avem un blog în continuă creștere și ne mândrim că am putut aduce un plus de informație părinților și copiilor. 

PACHET DE PROMOVARE PRIN ADVERTORIAL

advertorial pe blog
Mama de două fete în primul rând, mi-am dedicat timpul creșterii lor pentru că asta îmi aduce cea mai mare bucurie. Consider că parentingul nu poate fi perfect și că educându-ne copiii ne educăm în primul rând pe noi, părinții. Resurse părinți a pornit de la ideea de a aduce un nou tip de educație in România, cea în care părintele și copilul învață împreună.

Lasă un răspuns