Activități extrașcolare și proiecte de iarnă cu copiii

Fiindcă a venit iarna destul de devreme anul acesta, propunem o listă cu activități ce pot fi făcute impreună cu copiii la grădiniță, la școală sau acasă.
ACTIVITĂȚI EXTRAȘCOLARE SIMPLE DE IARNĂ
- Jocuri organizate în zăpadă, pe echipe: cine aruncă bulgărele cel mai departe? Creare de cazemate, tuneluri și tobogane din zăpadă
- Cel mai frumos om de zăpadă
- Plimbare în împrejurimi: schimbări aduse de iarnă (observarea vegetației și a viețuitoarelor)
- Realizare decoruri pentru clasă sau acasă: fulgi decupați din cercuri de hârtie, oameni de zăpadă din carton și hârtie glasată, pictură pe globuri de sticlă sau plastic, decorare globuri din polistiren, creare ornamente de brad, pictură suport pentru lumânare din sticlă sau carton, realizare suport lumânare din quilling
- Șezătoare de iarnă: poezii, cântece specifice, activități de iarnă la sat, tradiții românești de iarnă, tradiții internaționale etc.
- Ziua României: parada costumelor naționale, realizarea tricolorului pe pânză/din carton, intonarea imnului, crearea unui imn al clasei
- Dezbatere: Mândru că sunt român!
- Comparație complexă: iarna în trecut, iarna în prezent; iarna la sat, iarna la oraș
- Împodobirea bradului
- Analiza pe glob: ce anotimp au alte țări depărtate, în timp ce la noi e iarnă?
- Arta de a tricota – tricotarea unui fular
- Curs/atelier de țesut, tricotat, ținut de persoane ce continuă tradiția românească
- Mers la colindat/cu sorcova
- Excursii în diferite zone ale țării.
PROIECTE DE IARNĂ
”Secret Santa” – copiii trag la sorți numele unui coleg și îl păstrează
secret. Îi vor dărui un cadou personalizat în ziua stabilită de comun acord,
încadrându-se în suma maximă recomandată.
”Povești la gura sobei” – De-a lungul iernii, câte un elev/doi spun în
fiecare zi de vineri, la finalul programului, o poveste mai aparte, aflată de la
bunici sau părinți ori citită dintr-o carte veche. O pot citi sau o pot repovesti. Se
creează o atmosferă de basm, copiii stau pe covor/pernuțe. Pot fi aduși de
asemenea bunici pentru spus povești.
De ce iubim iarna?
Fiecare elev trebuie să aleagă o modalitate proprie prin care va expune în
fața clasei motive de a aprecia anotimpul iarna. Acestea pot fi: poezie sau
melodie proprii, proiecție powerpoint cu imagini convingătoare, ”Declarație de
dragoste” (susținere verbală, directă, artistică sau pragmatică), Joc de rol – eu
sunt iarna, îmbrăcăminte corespunzătoare și prezentare a beneficiilor chiar din
perspectiva iernii (Eu vă aduc x și y, datorită mie etc.) sau orice altă idee
proprie. Copiii trebuie încurajați să aleagă modalități cât mai diverse. Se pot crea
și echipe de maximum 2 membri.
Debate – ”Iarna ar trebui să dispară” – joc de rol: Iarna este acuzatul;
avocați ai apărării (elevi ce aduc argumente pro iarnă), procurori ce acuză,
judecător ce decide la final, reporteri, public.
Voi ce activități ați făcut cu copiii in această iarnă?
share articol :
- Dă clic pentru a partaja pe Twitter(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru a partaja pe Pinterest(Se deschide într-o fereastră nouă)
- Dă clic pentru partajare pe WhatsApp(Se deschide într-o fereastră nouă)