Cum să organizezi singur o vacanță în Tenerife? Ghid complet pentru un sejur în vreme de pandemie

Ne-am dorit mult să ajungem pe o insulă exotică, după o perioadă lungă și solicitantă pentru soț la serviciu, pentru mine cu cei 3 copii acasă. În acest articol veți găsi toate informațiile necesare pentru a organiza fiecare detaliu + costurile aferente.

Unul dintre motivele pentru care am ales Tenerife este că nu ne trebuie pașaport (eu nu am avut niciodată și nici nu îmi doresc), iar doi dintre copii au deja cetățenie elvețiană, nici lor nu le-a trebuit (actul de identitate are fotografie). Așadar, am plătit doar 100 lei pentru pașaportul temporar al celui mic. Apoi, știam că acolo este cald tot anul și sunt multe locuri de explorat împreună cu cei mici.

vacanta Tenerife

Doresc să specific încă de la început că sunt 2 cheltuieli semnificative în plus față de un sejur în România: drumul și închirierea mașinii. Cazarea și mâncarea costă exact ca la noi sau chiar mai puțin! Așadar, dvs. decideți dacă merită să faceți economie o vreme, ca să plătiți avionul și mașina pentru o insulă perfectă.

Agenție de turism sau proprie organizare?

Ne place să putem lua decizii cât mai detaliate, așadar am organizat singuri toate aspectele vacanței: zboruri, cazare, închiriere mașină, mâncare, vizite etc.

Cum să alegi zborurile?

Cu ajutorul nepotului nostru (Flavian, 18 ani) care visa de mult la Tenerife, am căutat zboruri în luna aprilie. Nu am achiziționat și bagaj la cală, prețul fiind destul de mare.

Am avut astfel 5 bagaje mici, de mână. Neexistând un zbor direct la acea vreme, am găsit ceva accesibil pentru Madrid cu Blue air, întoarcerea din Madrid tot foarte ieftină, cu Rayanair (dar nu recomand această companie, decât dacă plătiți și ”priority”, altfel bagajul de mână permis este minuscul!). De la Madrid până pe insulă (și retur) am zburat cu Iberia, linia aeriană spaniolă (foarte fain, dar nu este low cost!).

Având doi copii peste 2 ani și unul de 1 an, am plătit ca pentru 4 adulți+ un bebeluș, adică destul de mult. Per total zborurile au fost ok, este obositor înainte, acele ore de control și așteptat. În primul avion au dormit (fiind treziți noaptea), iar în al doilea au mâncat, s-au uitat puțin la desene (Iberia oferă wi-fi cu desene și alte documentare drăguțe) și au alergat pe culoarul avionului.

Variante de călătorie

Vă sugerez pentru mai mult confort să alegeți perioada vacanței în funcție de prețurile zborurilor directe cu wizzair. În 6 ore sunteți pe insulă, nu mai pierdeți timpul cu escale. Dacă totuși doriți mai economic și știți că cei mici nu rezistă atâta în avion, puteți face ca noi, o escală în Madrid (căutați cele mai bune oferte la Blue air, Tarom, Wizz Air, Iberia). *La dus chiar a trebuit să dormim o noapte în capitala spaniolă și ne-am bucurat de un restaurant genial, cu bufet liber și zeci de preparate delicioase, tradiționale, la un preț incredibil: cu 12 euro mâncai cât puteai, inclusiv deserturi (https://www.topolino.es/) ! Hotelul era chiar lângă, metroul aproape, străzi pietonale, extrem de mulți turiști.

mancare Tenerife
Bufet liber, absolut delicios și avantajos
La plimbare în Madrid, îmbrăcați prea gros pentru Spania
Revenind la zborul direct, pentru 10 nopți la sfârșit de noiembrie (când vremea aici ne trimite cu visele pe o insulă exotică) găsiți oferte cu 900 lei dus-întors pentru un adult sau copil peste 2 ani:

În cazul rezultatelor pozitive la testul covid, unele companii oferă vouchere pe care le puteți folosi în viitor… Zborurile sunt de obicei plăți asumate cu risc crescut, nu veți primi banii înapoi în caz că nu mai puteți merge (posibil să existe o asigurare extra pentru astfel de cazuri).

Cum e cu testarea covid?

Pentru Spania a trebuit să ne testăm doar noi, părinții, copiii sub 6 ani trecând vama fără test. Am ales să mergem la un drive-in în zona noastră, cu 48 de ore înainte de zbor, în parcare la Metro Militari. Spre surprinderea mea, testul nu a fost deloc intruziv – dacă virusul este atât de contagios, apoi analiza este relevantă și din saliva de sub limbă, secrețiile din nară; personal super amabil și inteligent; un test a costat 290 lei. Rezultatul a venit în limba română + engleză, pe e-mail, în mai puțin de 24 de ore, fiind valabil 72 de ore, adică inclusiv până am ajuns la destinația finală. Nu am imprimat testele, am arătat totul (inclusiv biletele de avion, check-in-ul) pe telefon.

Cum să alegi cazarea?

Fiind multe elemente de risc până să ajungeți acolo, ideal este să rezervați o cazare cu posibilitate de anulare sau să lăsați rezervarea pe ultima sută de metri, când primiți rezultatul negativ al testelor PCR. Noi de fel suntem un pic mai mult decât curajoși, așa că am plătit cazarea prin Booking pentru 9 nopți din timp, fără a putea anula după o anumită dată. Am riscat, pentru că era locul perfect: un apartament cu 3 camere și 2 băi, vedere la ocean, piscină în complexul privat al blocului, parcare privată, zona perfectă, 240 lei/noapte. Constat cu durere că prețurile în Mamaia sunt duble și aș prefera să nu merg 2 ani la mare, ca să ajung în Tenerife în acest loc.

Am vrut să stăm 9 nopți în zona sudică (turistică, unde sunt cele mai multe plaje) și ultimele 3 nopți mai în nord, unde știam că este mai autentic, tradițional. În urma experienței, consider că e suficient să fie cineva cazat doar în sud, putându-se deplasa cu mașina în maxim 1 oră și în nord (insula este relativ mică și au autostrăzi peste tot). Am plătit pentru nord doar după ce ne-am instalat cu bine pe insulă, deci aici nu am riscat nimic. Am analizat și ofertele de pe Air Bnb, dar mi s-au părut mai scumpe, iar sistemul puțin mai neclar față de booking.

Dacă găsiți un apartament dotat cu bucătărie și toate cele necesare în zona Adeje (Playa Paraiso), puteți avea un sejur accesibil și muulte atracții aproape. Noi am stat în acel complex privat unde aveam aproape tot ce ne puteam dori: părculeț (păcat că l-au sigilat pe final ca în România, cu benzi de interzis accesul), farmacie, non-stop cu prețuri ca la noi sau mai mici (care la început chiar era deschis non-stop, apoi s-a închis la ora 22, odată cu restricții mai multe  ), restaurante cu super oferte, plajele principale și atracții la 15 min distanță, faleză și plajă micuță la 5 minute pe jos. Înainte de a ajunge acolo am dat un mesaj proprietarului rugându-l să ne ajute și cu un pătuț de copil mic, respectiv cărucior. Le-am avut pe ambele fără extra-costuri.

Vederea din apartamentul situat la etajul 15
Piscina noastră privată, apa era călduță după ora 14
apartament Tenerife
Băieții, pe balconul imens cu acces din două camere
Pentru aceeași perioadă menționată mai sus (noiembrie), am găsit pentru voi cel puțin 3 oferte de apartamente generoase în zona Adeje, cu prețul de aprox. 250 lei/noapte. Există și mai ieftine, există și mai scumpe. Am luat în calcul cel puțin 2 adulți și 2 copii, pentru 10 nopți!
cazare Tenerife
Pentru ultimele nopți noi am ales o căsuță pe deal, cu grădină, dorind ca cei mici să aibă unde să alerge cât noi pregătim micul dejun sau facem bagajele zilei. Nu a fost atât de ieftină precum apartamentul (chiar ne-a cerut și 15 euro pentru căruț de copil, deși erau doar 2-3 zile), dar ne-a bucurat pentru că avea o priveliște autentică, sălbatică, fermă de cai la o portiță deschidere și grădină pentru copii. Repet, pentru economie, puteți rămâne în sud într-un apartament perfect și accesibil!

Cum să închiriezi o mașină?

După ce am sărit în sus că rezultatele la test au fost negative, am căutat o mașină cu 7 locuri și 3 scaune de copii, folosind site-ul de comparare a mai multor firme de închiriere: www.discovercars.com . Am comandat mașina în aeroportul din sud, urmând să o lăsăm în cel din nord (așa am ales zborurile, gândind să explorăm toată insula). Dacă sunteți mai puțini membri, o mașină cu 5 locuri pentru 10 zile costă aprox. 800 de lei, cu asigurare completă pentru absolut orice situație (sau doar 500 lei fără asigurare). Cu două scaune de copii poate ajunge până la 1700 lei.
Fără mașină se poate explora insula dacă ești singur sau în cuplu, există autobuze frecvent. Însă nu poți merge oriunde vrei, când vrei, iar cu copii și bagaje de plajă ar fi extrem de greu.

vacanta Tenerife

În ceea ce privește parcările, pentru majoritatea plajelor găseam loc la câteva străzi distanță (fără plată). Doar pentru plaja Las Teresitas au organizat o parcare imensă gratuită, chiar acolo. Am mers de două ori în acel loc, era minunat! În rest, parcam de regulă lângă trotuar, pe străzile apropiate. Pentru plaja Los Guios (lângă Los Gigantes) am plătit, fiind o zonă strâmtă, lângă port.
În afara pandemiei am înțeles că e destul de complicat, trafic extrem de aglomerat, parcările pline, plajele aglomerate. Acum a fost absolut perfect, trafic libeeeer, plaje aerisite, locuri de parcare.

Pentru orientare soțul meu a downloadat aplicația ”Offline GPS – gps maps navigation„, care mergea foarte bine și fără internet. Nu am cumpărat cartelă de acolo, ne-am descurcat cu wi-fi la cazare + acest gps gratuit.

Cum am organizat aspectul mâncării

Pentru a nu cheltui foarte mult, am preferat să ne pregătim micul dejun și cina singuri (cu mici excepții).

vacanta cu copii
La final de mic dejun, în apartament; cel mic de 1 an mânca în căruț, nu am avut scaun de masă
Aveam Lidl aproape și am cumpărat toate cele necesare încă din primele zile, cât să ne ajungă la acea cazare: cam 80 de euro și am acoperit tot, inclusiv pamperși, gel de duș, pastă de dinți, cleștișor de unghii, obiecte pe care nu le-am luat de acasă, neavând bagaj de cală. Magazinul era liber, deși urma Paștele catolic la ei. Prețurile erau ca la noi sau mai mici! Nepotul meu adolescent s-a organizat foarte bine gătindu-și mai mult decât noi și luand micul dejun sau cina pe balcon, relaxat, gustări de fructe pe faleză, la apus. Nu prea a mâncat la terase (îl mai invitam noi) și astfel a economisit destul de mult.
mancare Tenerife
Pentru noi însă era o vacanță unică, rudele soțului ne-au sponsorizat special, așa că măcar la prânz (și uneori seara, dacă stăteam toată ziua la plajă) mâncam ceva bun la terasă.
meniu tenerife
Un exemplu de meniu complet economic, la o terasă de pe plajă; nouă ne ajungeau 3 meniuri pentru 2 adulți și 3 copii mâncăcioși
O singură dată ne-am răsfățat la un restaurant mai pretențios, unde meniul a fost 24 de euro, dar a cuprins mai mult delicatese.
La căsuța noastră am preparat cina singuri mereu (am mai luat alimente din supermarketul lor, Dino)
cina Tenerife
Cina la casa din nord, unde băieții au făcut grătar cu pește, carne, legume (aici am avut scaun de bebeluș)
O dată la câteva zile cumpăram și fructe exotice proaspete – un alt aspect pentru care merită mers pe insulă, mai ales în cazul persoanelor vegane (în Adeje există și o piață de desfacere, noi nu am ajuns și nu știu dacă acum în pandemie era deschisă, dar acolo am înțeles că e raiul fructelor exotice).
Papya imens, perfect de servit (1 euro și ceva/kg)

Ce alte cheltuieli mai sunt?

Pentru cei mici merită să mergeți măcar în două parcuri de animale, plantație de bananieri și muzeul de fluturi.
Intrarea la Monkey park a fost 10 euro/adult, copiii sub 5 ani au intrat gratis. Am mai cumpărat mâncare specială pentru animăluțe (4 euro), nu ai voie să intri cu mâncarea ta. Deși sunt destul de multe animale, ni s-a părut cam micuț, am mai fi vrut! Copiii au fost fascinați.

vacanta tenerife

La Jungle park biletul e mult mai scump, 28 euro/adult, 20 euro (5-10 ani), 11 euro copiii de 3-4 ani. Este imens, merită stat o zi întreagă, pentru cine are copii mai mari. Am plătit și 4 euro pentru un tur cu bobul.

Plimbare ghidată în plantație de banineri, cu degustare la sfârșit (preparate delicioase din banane, papaya și alte ingrediente) a costat 7 euro/adult.

Nu am mai intrat în parcul Del Drago, cu arborele milenar (se vedea și de afară), pentru că eram cu toții obosiți de pe drum. Este un fel de grădină botanică și aș merge dacă nu aș avea copii mici. Costa 5 euro/adult și 2,5 euro/copil.
În schimb, am vrut neapărat să vedem muzeul de fluturi vii (Mariposario del Drago, chiar alături), unde biletul a fost 8,5 euro/adult și 2,5 euro/copil peste 2 ani (incluse și un muzeu cu explicații educative). Toți 5 ne-am bucurat de fluturii exotici care zburau pe lângă noi sau se așezau pe pălărie.

tenerife parc

Dacă nu aveți pretenția să stați pe plaje pe șezlong, puteți cumpăra încă de la început o umbrelă de plajă cu 10 euro. Având copii mici, nu o consider suficientă, nisipul efectiv arde tălpile și umbra nu ar fi suficientă și pentru stat, și pentru joaca la nisip. Pe plaja Las teresitas 2 șezlonguri cu umbrelă costau 6 euro, pe când la plaja El Duque aproape 20 (nu recomand, eventual negociați bine). Pe plaja Los Cristianos nu am găsit șezlonguri, iar pe plaja Fanabe erau 10 euro două.
Voi redacta pe viitor și un articol detaliat despre plaje.

Întotdeauna iau câteva suveniruri pentru familie și prieteni, a fost greu nevând bagaj la cală (am fi vrut să luăm și miere de aloe, vin de cactus…), însă m-am orientat către câteva lucruri utile: borcănele mici cu gem de papaya și banane de la plantație (4 euro unul parcă) și prosoape/șorțuri de bucătărie tare drăguțe, de la magazinele de pe faleză, 1 euro/buc.

Am mai cumpărat și niște rochii de plajă foarte lejere, perfecte pentru siluete imperfecte, costau doar 7 euro/2 rochii. Da, îmi plac lucrurile faine și ieftine, de când mă știu am atras astfel de oferte.

În ceea ce privește o vacanță în Tenerife, nu pot să susțin că e accesibilă românilor în general sau că putem merge anual acolo, nicidecum. Dacă am calcula însă un sejur la mare în România, nu cred că ar fi foarte departe de cele menționate mai sus (să nu uităm că aici se adaugă un zbor aproape de Africa, o mașină confortabilă la dispoziția noastră și multe alte plăți la atracții unice). Aș zice că merită mers măcar o dată în viață. Iar pentru cei singuri sau fără copii, chiar s-ar ajunge la un total accesibil (fără mașină, fără atâtea costuri suplimentare, pentru un cuplu ar ajunge la maximum 1000 euro).

Costuri totale – calcul aproximativ pentru o familie compusă din 2 adulți și 2 copii peste 2 ani, pentru 10 nopți

Teste PCR 580 lei, Zbor direct 3600 lei, mașină cu 5 locuri și 2 scaune de copii – 1700 lei, cazare 10 nopți – 2500 lei, mâncare + obiecte de igienă personală aprox. 300 lei/zi, bilete intrări atracții – aprox. 400 lei, suveniruri – 100 lei.
Total aproximativ: 12000 lei (2.400 euro)

Sper că acest text este util celor care își doresc să organizeze o vacanță acolo. Aștept comentariile voastre!

Mă numesc Irina Pache și sunt profesor pentru învățământul primar și preșcolar. Mi-am dorit să pot schimba ceva în bine, în învățământul românesc, așa că la 22 de ani am devenit învățătoare, promovând examenul de titularizare cu nota 10, în București. Am crescut timp de 4 ani o generație minunată de elevi, în sistemul de stat, apoi alți 2 ani o clasă din învățământul particular. În anul 2017 am devenit mămică, un vis împlinit și o mare binecuvântare! De atunci au mai venit în viața noastră încă doi copii, așa încât nu m-am mai întors în sistemul de învățământ, ci în prezent mă ocup de creșterea lor, acasă. În același timp încerc să mă implic în continuare în diverse proiecte educaționale, să scriu și să mă dezvolt pe mai multe planuri. Educația copiilor rămâne pasiunea mea principală, domeniul în care simt că mă regăsesc și pot fi de folos. Pun foarte mare accent pe cucerirea elevilor pentru învățare și pe dezvoltarea lor complexă, ca suflete unice și minunate. Consider că scopul nostru, ca părinți și profesori, este de a crește copii fericiți și bogați în interior, nu doar copii cu rezultate bune!