0 - 3 ani12+ ani3 - 6 ani6 - 12 aniDezvoltare socio-emoționalăEducație digitalăResurse părinți

Tragedia copiilor de azi – semnal de alarmă pentru sănătatea mentală

sanantatea mentala, adhd, resurse parinti

Mi-am permis să traduc un mesaj transmis de Victoria Prooday, terapeut ocupațional din Canada. Ea trage un semnal de alarmă legat de sănătatea mentală și emoțională a copiilor de azi. Găsiți articolul original aici.

Cazurile de probleme mentale la copii au crescut simțitor. Unul din cinci copii au simptome ale unei probleme mentale, aproximativ 43% sunt diagnosticați cu ADHD, 37% creștere a depresiei pentru adolescenți, o creștere a ratei de suicid de 200% pentru grupul de vârstă 10-14 ani.

„Este incredibil de dureros ceea ce se întâmplă, iar noi, părinții, suntem răspunsul pentru lupta pe care o duc copiii noștri.

Din păcate, prin stilul de viață și parenting actual, ca și mediul în care ne creștem copiii, le programăm creierul în direcția greșită și contribuim la problemele pe care le întâmpină zi de zi.

Da! Mereu au existat copii cu dizabilități și în ciuda eforturilor părinților de a le oferi un mediu echilibrat, acești copii continuă să se lupte. Aceștia NU sunt copiii despre care vorbesc.

Vorbesc de cei mulți ale căror probleme sunt în mare parte factori ale mediului pe care părinții, cu cele mai bune intenții, îl pun la dispoziția copiilor. După cum am văzut în munca mea, în momentul în care părinții își schimbă perspectivă de parenting, mulți dintre copii se schimbă.

Copiii cu probleme emoționale

Copiii de azi sunt privați de bazele unei copilării sănătoase, cum ar fi:

  • Părinți disponibili emoțional

  • Limite bine definite și ghidaj

  • Responsabilități

  • Nutriție adecvată și somn corespunzător

  • Mișcare și stat afară

  • Joacă creativă, interacțiuni sociale, oportunități pentru timp liber nestructurat și plictiseală

În schimb copiii cresc cu:

  • Părinți distrași digital

  • Părinți indulgenți care lasă copiii să „conducă lumea”

  • Simțul că li se cuvine totul în locul responsabilității

  • Program haotic de somn și o nutriție neechilibrata

  • Stimulare fără sfârșit, statul la tablete, absența momentelor de plictiseală și recompense imediate
DE CITIT  Cum e să trăiești într-un triplex? Vestul Bucureștiului, Militari Residence

Își poate imagina cineva ca va crește o generație sănătoasă într-un mod atât de nesănătos? Bineînțeles că nu! Nu exista scurtături pentru parentaj și nu putem păcăli natura umană. Copiii noștri vor plăti pentru pierderea unei copilării echilibrate emoțional.

Cum putem repara?

Dacă ne dorim copii care să devină indivizi fericiți și sănătoși, trebuie să ne trezim și să ne întoarcem la lucrurile de bază. Este încă posibil! Știu asta pentru că sute dintre clienții mei văd schimbările pozitive în starea emoțională a propriilor copii în câteva săptămâni (uneori în câteva zile!) de la implementarea acestor recomandări:

Oferiți copilului un stil de viață echilibrat, cu ceea ce are NEVOIE, nu doar ceea ce DOREȘTE. Nu va fie teamă să spuneți „NU” dacă ceea ce își doresc nu este ceea ce au nevoie! (Despre indulgența excesivă și efectele ei)

  • Oferiți mâncare sănătoasă și bogată nutrițional. Evitați ceea ce este toxic.

  • Petreceți minim o oră pe zi în spațiu verde: pe bicicletă, drumeții, la pescuit, urmărind păsări sau insecte.

  • Plănuiți minim o cină pe săptămâna liberă de tehnologie.

  • Jucați un joc de tip boardgame pe zi și permiteți joaca nestructurată copilului.

  • Implicați copilul în cel puțin un task zilnic cum ar fi să împăturească rufe, să strângă jucării, să așeze haine pe raft, să scoată cumpărături din plasă,să pună masa etc.
    .
  • Implementați rutine sănătoase de somn pentru a vă asigura că copilul doarme destul, iar dormitorul să fie liber de tehnologii.

Învățați-i responsabilitatea și independența! Nu îi protejați de micile eșecuri. Îi învață să dobândească abilități de a trece peste provocările vieții.

Nu îi împachetați ghiozdanul, nu îi cărați ghiozdanul, nu îi aduceți la școală prânzul uitat acasă, și mai ales nu desfaceți banană pentru un copil de 5 ani!

Învățați-i recompensarea întârziata și oferiți-le șansa de a se plictisi pentru a le stimula creativitatea.

  • Nu sunteți responsabili de a fi echipa de distracție permanentă a copilului

  • Nu folosiți tehnologia că remediu pentru plictiseala copilului

  • Evitați tehnologia în mașină, la masă, la restaurant, la mall. Folosiți aceste momente pentru a le antrena creierul să funcționeze și când apare plictiseală.

  • Ajutați-i să conceapă singuri un kit de ajutor pentru plictiseală care să conțină idei pentru a alunga plictiseală.
DE CITIT  Adolescent azi. Interviu cu Camelia

Fiți disponibil emoțional pentru a va conecta cu copiii și învățați-i tehnici de autoreglare și ablitati sociale:

  • Opriți telefonul până când copiii sunt în pat pentru a evită distragerea digitală

  • Deveniți antrenorul emoțional al copilului Dvs. Ajutați-i să recunoască și să gestioneze frustrarea și furia.

  • Învățați-i cum să salute, să își aștepte rândul, să împartă, să fie empatici, să aibă maniere la masă, abilități de conversație etc.

  • Conectați-va emoțional la copil – zâmbiți, îmbrățișați-va, gâdilați-va, dansați, săriți, citiți sau târâți-va împreună cu copilul Dvs.

ÎNAINTE SĂ FIE PREA TÂRZIU

Trebuie să facem schimbări în viața copiilor noștri până să fie prea târziu și această generație să fie complet medicată. Pentru toți cei care pun la îndoială acest fenomen, articolul the Star News/Canada poate fi de ajutor: „Cererea de servicii medicale psihologice pentru tineri a explodat. Ce fac universitățile și companiile pentru a reacționa.”

Victoria deține un Master în Științe în Terapie ocupaționala de la Universitatea din Toronto și un Bachelor în Științe și Kinesologie de la Universitatea York. Este fondatorul și directorul unei clinici pluridisciplinare din Toronto, Canada, pentru copii cu probleme emoționale, sociale, de comportament și academice. Victoria și echipa ei au ajutat sute de familii din Canada și din lume, ea vorbește frecvent cu educatori, părinți și profesioniști din domeniu.

Părerea psihoterapeutei Mădălina Alexandra Popescu 

„Articolul ne reamintește despre schimbările pe care le aduce noua societate în viața noastră sugerând să ne întoarcem la rădăcini, la o viață mai simplă. 
Desigur, poate fi complicat mai ales când nu rezonezi cu asta și când e dificil să te opui schimbării. Cred că cel mai evident e să fim conștienți de valorile care au sens pentru noi, de ceea ce este cu adevărat important să păstrăm și la ce renunțăm când vine vorba de obiceiurile noastre. Odată ce am stabilit care este harta noastră interioară de valori va fi mai ușor să le respectăm pentru a putea fi modele sănătoase și stabile pentru copii.

DE CITIT  Ce înseamnă divorțul părinților pentru copii și cum îi putem ajuta să-și regăsească echilibrul

Problemele de comportament ale copiilor pot fi cauzate de factori ce țin de părinții lor, de modul în care sunt crescuți. De tulburări ca autismul sau retardul nu m-aș pronunța fiind foarte multe cauze necunoscute.

Am avut la terapie cazuri de enurezis, encoprezis, agresivitate, balbism, dificultăți de adormire care s-au schimbat odată ce părinții și-au schimbat modul de inteacțiune cu copiii, au petrecut mai mult timp cu ei, au recompensat comportamente pozitive. 


Lasă un răspuns