Cum se face un afiș sau o reclamă? Modele de afișe, reclame, bilete sau invitații. Ghid complet de la prof. inv. primar Irina Pache

Articol scris de prof. înv. primar Pache Irina, titularizat în anul 2011 cu nota 10, grad Definitiv, 6 ani experiență în învățământul primar (public și privat)

Scrierea unui bilet sau a unei invitații, realizarea unei reclame sau a unui afiș, toate acestea se învață la școală încă din primii ani de învățământ. 

Pentru exersare și sporire a creativității, e posibil ca cei mici să aibă și astfel de teme pentru acasă. Ghidul de mai jos vă va ajuta să realizați împreună teme corecte și atractive, oferindu-vă pe lângă pașii de urmat și câteva modele/exemple.

Este foarte important să porniți întotdeauna de la ce știe copilul și să îl sprijiniți în acest proces creativ! Temele de acest gen nu trebuie să fie stresante, ci recreative și stimulative, adevărate ocazii de întărire a relației părinte-copil-frați.

1. Biletul

Scop: Transmiterea unui mesaj scurt, important.

Reguli de scriere (ce trebuie să conțină):

  • Formula de adresare urmată de virgulă, întotdeauna: ”Mamă,” / ”Bunicule,” / ”Dragă tată,” etc.
  • Rând liber (spațiu)
  • Mesajul concis, la subiect (”Am ieșit afară cu Ionel și Maria. Am cheia la mine, vin în câteva ore.” / ”Nu mai lăsa calculatorul deschis!!”);
  • Rând liber (spațiu);
  • Semnătura (numele celui care scrie biletul);
Dacă poate fi important, atunci ora la care a fost scris (poate fi relevantă în unele cazuri).

Structura acestuia poate fi folosită cu succes și ca sms, caz în care formula de adresare și semnătura nu mai sunt necesare.
Exemple (modele) de bilete pe care copiii le-ar putea lăsa:

2. Invitația

Scop: Invitarea unei persoane sau a unui grup la un eveniment organizat/o întâlnire.

Reguli de scriere (ce trebuie să conțină):

  • Formulă de adresare urmată de virgulă: ”Dragă Izabela,” / ”Stimați profesori,” / ”Iubită doamnă învățătoare,”
  • Conținutul invitației, care să cuprindă informațiile privind locul și data (cu ora) evenimentului;
  • Alte precizări/personalizări (opțional);
  • Numele expeditorului (celui care invită).
Exemple (modele) de invitații:

3. Reclama

Copiii pot avea ca temă să realizeze o reclamă a unui produs inventat de ei sau a unui produs deja existent. Pentru că trăim în secolul tehnologiei, aceasta poate lua diverse forme, inclusiv reclamă video. Copiii știu încă de mici să mânuiască un telefon și să facă poze. Ei pot fi stimulați să se filmeze reciproc sau chiar singuri, depășindu-și astfel timiditatea și străduindu-se să urmeze un ”plan” mental al reclamei. Pentru a crea o reclamă de succes, e important să știi câțiva pași importanți! Mai jos vei găsi ghidul complet pentru a face propriile reclame originale.

Tipuri de reclamă:

Scrisă & însoțită de imagine sugestivă – pentru revistă, ziar / suport de prezentare;
Audio (public țintă: ascultători radio);
Video + audio (filmare pentru internet/televizor etc.).
Reclama scrisă

Reclama scrisă trebuie să câștige atât prin impact vizual, cât și printr-un text atractiv, original.

Pași în realizarea acesteia:

1) Vizualizează bine produsul. Găsește cea mai bună imagine prin care el poate atrage clienții – poate fi produsul ambalat/pus în acțiune/însoțit de o persoană ce îl apreciază etc. Fă-i fotografia sau caut-o pe internet. Dacă produsul nu există, fă o schemă sau un desen original.
2) Găsește 3 puncte forte, adică 3 calități de necombătut ale lui.
3) Formulează reclama în mod concis și atractiv.

Modele de reclame scrise, însoțite de imagini:

model reclama

Reclama audio

Sfaturi generale:

  • Fă câteva repetiții înainte de înregistrare;
  • Fii cât mai natural! Dacă te simți mai confortabil, înregistrează-te vorbind singur, în camera ta. Dacă te ajută, vorbește direct către cineva apropiat (imaginându-ți că te adresezi tuturor celor care te ascultă), atunci când înregistrezi reclama;
  • Dă detalii importante despre produsul promovat, într-un mod atractiv, dar concis;
  • Fii clar și convingător;
  • Dacă cineva te poate ajuta, adaugă un fundal sonor potrivit (visător/vesel etc.)
  • Ascultă un post de radio și analizează reclamele ce intervin în publicitate. Cum trebuie să fie ele ca să te atragă sau să te facă să rămâi cu gândul la produsul/evenimentul respectiv?

Bifează și urmărește criteriile atunci când compui propria reclamă audio:

  • Scurtă;
  • La obiect;
  • Amuzantă;
  • Atractivă;
  • Interesantă;
  • De durată;
  • Plină de detalii;
  • Clară;

_____________
_____________

Reclama audio+video

Sfaturi generale:

Gândește bine cum vrei să promovezi produsul tău: îl descrii arătându-l (altcineva te filmează), îl pui în acțiune și filmezi beneficiile lui, vorbești despre el sau filmezi alte persoane pe care trebuie să le ghidezi?

Alege un mediu potrivit pentru filmare: dacă decorul nu e important, atunci găsește un loc neutru, care să nu distragă atenția de la mesajul tău (în fața unui perete alb etc.). Dacă e important decorul (de exemplu, pentru o placă de skate-board, ar putea fi de folos o demonstrație în parc), alege-l bine, găsește un loc unde să poți filma fără probleme, iar produsul să fie pus în valoare.
Fii cât mai natural, vorbește clar și nu te pierde în detalii!

Repetă pe parcursul reclamei beneficiile principale ale produsului (sub forme diferite, întărește ideea că ceea ce promovezi e necesar/important/super etc.)
Dacă cineva te poate ajuta, adaugă un fundal sonor potrivit (visător/vesel etc.)
Caută pe youtube reclame cu multe vizualizări și comentarii pozitive. Cum trebuie să fie ele ca să te atragă sau să te facă să rămâi cu gândul la produsul/evenimentul respectiv?

Bifează și urmărește criteriile atunci când filmezi propria reclamă:

  • Scurtă;
  • Nici scurtă, nici lungă;
  • De durată;
  • La obiect;
  • Amuzantă;
  • Atractivă;
  • Interesantă;
  • Plină de detalii;
  • Clară;
  • Bine realizată ca filmare;

_____________

4. Afișul

Pentru a promova un eveniment, cea mai bună cale de a oferi detalii și a atrage participanți, este afișul. Acesta conține informații importante referitoare la dată, loc, organizatori etc., dar are în același timp un impact vizual.
Analizează cele două afișe de mai jos, dând o notă de la 1 la 10 pentru fiecare criteriu din lista ce va urma:

https://kissfm.ro/blogs/suceava/2011/11/11/teatru-pentru-copii-si-tineret/
www.bvau.ro

Criterii de analiză și de urmărit:

  • Aspect: ___ (Îmi place cum arată? Nu mă obosește, ci mă încântă vizual?)
  • Informații complete: ___ (Aflu unde și când are loc, cine participă?)
  • Claritate: ____ (Informațiile sunt ușor de observat, e clar ce se va petrece la evenimentul respectiv?) ____
  • Atractivitate: ____ (Mă atrage evenimentul?)




Pași de urmat pentru realizarea unui afiș de succes:

  1. Alege modul de
    realizare:

  1. la calculator (cu
    imprimare și laminare sau imprimare pe foaie mai groasă);

  2. pe carton/foaie
    groasă albă sau colorată, prin desene proprii și scris de mână;

  3. pe carton/foaie
    groasă albă sau colorată, prin desene proprii, dar scris la
    calculator;

  4. pe carton/ foaie
    groasă albă sau colorată cu lipire de imagini și scris de mână;

  5. pe carton/ foaie
    groasă albă sau colorată cu lipire de imagini și scris la
    calculator.


  1. Fă o schemă
    simplistă, pe hârtie, pentru a încadra cât mai bine următoarele
    aspecte:

  1. Locul (exemplu: Sala
    de sport a Școlii Gimnaziale Nr. 117, București);

  2. Data și ora exactă
    / perioada (dacă e vorba de o perioadă mai lungă) – exemplu:
    marți, 24 aprilie 2019, ora 10:00

  3. Titlul evenimentului
    – exemplu: Teatru de păpuși / Spectacol de magie / Lansare de
    carte / Serbarea de Crăciun a clasei I B / ”Cenușăreasa”;

  4. Organizatori –
    exemplu: Elevii clasei a II-a C / Echipa de teatru a Școlii Nr. 211

  5. Alte detalii
    importante, dacă există – au de adus ceva la eveniment? Trebuie
    să cumpere bilet? Dacă da, de unde? (site/informații concrete +
    preț)

  6. Ilustrarea
    evenimentului sau redarea unui simbol sugestiv și atractiv –
    poate fi chiar fundalul afișului / ceva desenat sau lipit central /
    un desen mai complex, în jurul informațiilor scrise

  1. Completează
    schema-suport de mai jos sau fii liber să construiești propriul
    afiș, de la 0!

  2. Privește afișul ca
    și cum ai face parte din ce invitați. Analizează bine și vezi
    dacă mai poți îmbunătăți ceva. Completează tu sau roagă pe
    cineva să te ajute, dând note afișului realizat de tine:

Criterii de analiză și
de urmărit:

  • Aspect: ___ (Îmi
    place cum arată? Nu mă obosește, ci mă încântă vizual?)

  • Informații
    complete: ___ (Aflu unde și când are loc, cine participă?)

  • Claritate: ____
    (Informațiile sunt ușor de observat, e clar ce se va petrece la
    evenimentul respectiv?) ____

  • Atractivitate: ____
    (Mă atrage evenimentul?)


Succes!

Mă numesc Irina Pache și sunt profesor pentru învățământul primar și preșcolar. Mi-am dorit să pot schimba ceva în bine, în învățământul românesc, așa că la 22 de ani am devenit învățătoare, promovând examenul de titularizare cu nota 10, în București. Am crescut timp de 4 ani o generație minunată de elevi, în sistemul de stat, apoi alți 2 ani o clasă din învățământul particular. În anul 2017 am devenit mămică, un vis împlinit și o mare binecuvântare! De atunci au mai venit în viața noastră încă doi copii, așa încât nu m-am mai întors în sistemul de învățământ, ci în prezent mă ocup de creșterea lor, acasă. În același timp încerc să mă implic în continuare în diverse proiecte educaționale, să scriu și să mă dezvolt pe mai multe planuri. Educația copiilor rămâne pasiunea mea principală, domeniul în care simt că mă regăsesc și pot fi de folos. Pun foarte mare accent pe cucerirea elevilor pentru învățare și pe dezvoltarea lor complexă, ca suflete unice și minunate. Consider că scopul nostru, ca părinți și profesori, este de a crește copii fericiți și bogați în interior, nu doar copii cu rezultate bune!

Lasă un răspuns